Petnajste vaje iz računalništva

Voranc Kutnik 9.3.1999

Povzetek Na vajah smo imeli namen pregledati stare kolokvije, dokončati program, ki izračuna determinanto matrike, ter začeti s strukturami. Načrt se ni izšel, saj nam je zmanjkalo časa.

1. Kolokvij

Dobili smo rezultate 1. kolokvija, zato smo kar nekaj časa vaj porabili na račun te teme. Skupaj smo rešili kolokvij.

2. Funkcija beri vrednost

Mira in Simona sta imeli za domačo nalogo napisati funkcijo, ki bo prebrala dimenzijo matrike in tudi posamezne elemente matrike. Glava funkcije izgleda takole:

int beri_vrednost(char * opis_kolicine)

3. Računanje determinante

Formula za izračun determinante matrike izgleda talole:

det [ \begin{matrix}a_{11} & a_{12} & … & a_{1n} \\ a_{21} & a_{22} & … & a_{2n} \\ ⋮ & ⋮ & ... & ⋮ \\ a_{n1} & a_{n2} & … & a_{nn} \end{matrix} ] = ∑_{i=1}^{n}(−1)^{i+1}a_{i1}D_{i1}

Funkcija determinanta bo izgledala takole:

determinanta (IN: matrika, dimenzija, vnu, snu OUT: vrednost)

kjer je: vnu: vrstica, ki je ne upošteva snu: stolpec, ki ga ne upošteva