Vaje 2

Tatjana Ahčin 13.10.1997

Moduli

Uporabljene module navedemo vedno v glavi. Katere uporabimo, je odvisno od zahtev programa. Poglejmo si nekaj osnovnih primerov:

• stdio.h - za standardne vhode in izhode,

• conio.h - vsebuje npr. funkcijo CLRSCR, ki očisti zaslon.

• math.h - deklarira matematične funkcije,

• values.h - definira pomembne konstante. Glava ima lahko npr. tako obliko:

#include <stdio.h> #include <math.h>

section*Posebni znaki kot parametri funkcije printf

ZNAK oz. UKAZ POMEN
\n  prehod v novo vrsto
\t  tabulator
\a  pisk
\b  pomik za en znak nazaj
\r  premik nazaj na začetek vrste
\\  izpis poševnice
\”  izpis dvojnega narekovaja
\’  izpis opuščaja (apostrofa)
%%  izpis znaka %

Izpisovanje vrednosti spremenljivk s funkcijo printf

Obliko izpisa, torej da izpisujemo vrednost spremenljivke pokažemo z znakom %.

• %d: uporabimo za cela števila, • %ld: za dolga cela,

• %f: za decimalna z enojno natančnostjo,

• %e: za decimalna z enojno natančnostjo v eksponentni obliki,

• %lf: za decimalna z dvojno natančnostjo,

• %le: pa za decimalna števila z dvojno natančnostjo v eksponentni obliki.

Določanje števila znakov

Za lepše izpisovanje število znakov raje vnaprej določimo za njihovo dolžino, sicer se pri večjih številih zgodi, da se izpišejo daljša kot zahtevamo. To pomeni, da se pripiše na koncu še nekaj ,,naključnih“ decimalk dopiše.

• %10d: za število rezerviramo 10 mest, poravnava pa je desna

• %-10d: kot prej, le da je poravnava leva

• %12.2f: za decimalno število smo rezervirali 12 mest, za piko sta dve decimalki, poravnava je desna

• %-12.2f: enako kot prej, le poravnava je leva Če rezerviramo za izpis števila premalo mest, se le-to vseeno izpiše tako kot je resnično veliko.

Primer, kako vse te podatke vključimo kot parametre funkcije printf pokaže naslednji ukaz:

         printf("decimalno stevilo x je %10.3f", x)

ki bo vrednost decimalnega števila x izpisal na vsaj desetih mestih s tremi decimalnimi mesti za piko.

Izpisovanje niza

Deklaracija niza:

                     char niz[]= "niz";

V oglatem oklepaju lahko zapišemo dolžino niza, vendar mora biti smiselna.

Uporaba funkcije printf :

                     printf("%s", niz);

Ostali načini izpisa:

• %30s: za niz rezervira vsaj 30 mest, poravnava desna

• %-30s: kot prej, le poravnava je leva

• %30.10s: izpiše prvih 10 znakov niza, poravnava desna

Deklaracijski tip char

Za en znakec je potrebnih 8 bitov oziroma 1 zlog. Vsakemu znaku, npr. črki pripada v ASCII kodi ena številka.

Izpisovanje znakov s funkcijo printf :

                       printf("%c", znak);