Programski jezik c

Tatjana Ahčin 14.10.1997

Znaki za osnovne računske operacije

• ,,+“: seštevanje

• ,,-“: odštevanje

• ,,*“: množenje

• ,,/“: deljenje; vendar je potrebno vedeti, da pri deljenju celih števil vrne samo celi del

• ,,%“: vrne ostanek pri deljenju celih števil; pišemo ,,a % b“

Prireditveni stavki

• ,,a=a+b“ ali ,,a += b“ a in b seštejemo in vse skupaj ,,pospravimo“ v ,,a“

• ,,a=a-b“ ali ,,a -= b“ podobno

• ,,a=a*b“ ali ,,a *= b“ podobno

Pomen nekaterih stavkov, ki vsebujejo znake za računske operacije

• ,,a+=1“, ali ,,a++“ – ,,a“ poveča za ena; podobno za ostale operacije • ,,++a“ – ,,a“ najprej poveča za ena, šele potem se ,,nekaj zgodi“

• ,,a*=2-5“ – ,,a“ pomnoži z vrednostjo izraza na desni strani

• ,,a/=2“ – a deli z 2

Primerjalni stavki

,,a==b“ ali sta ,,a“ in ,,b“ sta enaka? Odgovor je (,,da“ (true, oziroma nekaj kar je različno od 0) ali ,,ne“ (false, oziroma 0). Podobno velja za:

• ,,<“, ,,<=“ – manjše oz. manjše ali enako

• ,,>“, ,,>=“ – večje oz. večje ali enako.

Ti stavki imajo vrednost true (≠ 0) ali false (0). Zgled neke primerjave:

                ((znak <= 'z') && (znak >= 'a'))

pomeni, da je znak v abecedi (malih črk).

Logične operacije

• ,,!=“ – negacija;

• ,,&&“ – konjunkcija;

• ,,||“ – disjunkcija

Pri teh operacijah dobimo vedno logični odgovor true (≠ 0) ali false (0).

While zanka

While zanka ponavlja neke stavke (tudi sestavljene) dokler je pogoj resničen. Primer programa z while zanko:

#include <stdio.h>
#include <conio.h>
void main (void) {
  int n, np;
  long fakt;
  double fam;
  clrscr();
  printf("Fakulteto katerega stevila naj izracunam?\n");
  scanf("%d", &n);
  fam= fakt= np= n;
  while (n>1) {
    n--;
    fakt = fakt*n;
    fam = fam*n;
  };
  printf("%d! je %ld oziroma %le\n", np, fakt, fam);
}

Opomba: Število ,,n“ smo med izvajanjem stavka while zmanjševali. Ker ga potrebujemo za končni izpis, smo ga shranili v ,,np“.